Kdy si umýt ruce - Lepší péče - Nebojte se zeptat vašeho lékaře
Témata: 

Kdy si umýt ruce

Ačkoliv by mytí rukou mělo být základním hygienickým návykem, často se na ně zapomíná. Lidé se navíc dělají lepší, než…

Tisk
E-mail
Sdílejte
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Ačkoliv by mytí rukou mělo být základním hygienickým návykem, často se na ně zapomíná. Lidé se navíc dělají lepší, než jsou. To, že si ruce nemyjí, často ani nepřiznají. Přitom bakterie číhají všude. Jejich největší koncentrace je na držadlech nákupních vozíků, madlech hromadné dopravy, klikách veřejných budov, klávesnicích bankomatů, sluchátcích telefonů a také na klikách a splachovadlech veřejných toalet.

Kdy si v běžném životě umýt ruce?

  • před jídlem;
  • po použití toalety;
  • při znečištění rukou;
  • při kontaktu se surovinami během vaření;
  • po hlazení domácího mazlíčka;
  • po podání ruky cizímu člověku;
  • po kontaktu s penězi;
  • po kýchnutí, zakašlání, smrkání;
  • po vynesení odpadků;
  • po příchodu z venku;
  • v zemích s nižším hygienickým standardem, abychom zabránili cestovatelskému průjmu;
  • po návštěvě dětského kolektivu.

Hygiena po použití toalety

Mytí rukou po použití WC je tématem, které by vydalo na samostatnou přednášku. Zatímco se nákaza ze záchodového prkénka přeceňuje, mytí rukou po použití toalety se podceňuje. Místem s velkou koncentrací bakterií, především na veřejných toaletách, jsou kliky a splachovače. Po použití toalety je tedy nutné si umýt ruce mýdlem a osušit papírovým ručníkem. Pro zachování čistoty rukou po umytí se doporučuje otevírat dveře loktem nebo sahat na kliku papírovým kapesníkem.

V běžném životě je mytí rukou základním hygienickým návykem, ovšem i zde platí, že nic se nemá přehánět. Imunitní systém zdravého člověka se s mikroorganismy dokáže vypořádat. Strach ze špíny a nákazy, který se projevuje třeba velmi častým mytím či odmítnutím podat ruku druhému člověku, už je psychickou poruchu.


Doporučené přípravky
Lifosan® – jemná mycí emulze

hygiena mytí rukou
Přihlašte se k odběru newsletteru: