Dobrý den. Mám H-S purpuru, v posl. době nekrvácím... - Lepší péče - Nebojte se zeptat vašeho lékaře
Témata: 

Poradna - otázka a odpověď

Otázka:

Dobrý den. Mám H-S purpuru, v posl. době nekrvácím do kůže, ale mám časté břišní koliky, gastro vyš. opakovaně negativní. Občas anémie, krev v moči, někdy i bílkoviny, IgA pos. Hematolog a osteolog mi nedoporučili brát prednison. Při ataku beru dithiaden 3 tbl.+cezeru,inj.Buscopan. Poslední 3 týdny mám koliky denně. Bolest začne v epigastriu, spíše vpravo, přechází do zad. Nauzea, později průjem, ale kruté bolesti v zádech /kolem pasu/, v podžebří. V moči jen stopa krve.SONO negativní, krev na slinivku neg. Na nefro. je to prý zbytečné, když tato vyš. mám negativní. Opět jsem odeslána na gastrologii na konzultaci. Bojím se, abych neměla krvácení do ledvin při H-S purpuře. Lékařka mi napsala Buscopan inj.+dithiaden. Prý asi patřím mezi těch pár pacientů, kteří mají tyto potíže. Můžu se sama obj. na nefro.ambulanci bez doporučení lékaře? Tyto problémy se mi totiž stupňují, teď to trvá už 3 týdny. Poraďte, prosím. Děkuji

Odpověď:

3. 4. 2013, 00:00
Dobrý den, pokud jsou výsledky funkce ledvin v pořádku, pak zřejmě nefrolog vám nyní příliš nepomůže. Břišní koliky mohou být projevem této nemoci a užití kortikoidů je v tomto případě sporné. Jsou práce, ukazující jejich přínos, ale i studie toto popírající. Pokud jsou potíže úporné a opakované, pak použití kortikoidů může být jedním z východisek, jak pacientovi ulevit, samozřejmě při vědomí všech možných vedlejších účinků léčby. Velké bolesti mohou být způsobené i náhlou příhodou břišní - tzv intususcepcí, která si vynutí chirurgický zákrok.
Is this Dotaz useful? Useful Useless 0 of 0 people say this Dotaz is useful.
Přihlašte se k odběru newsletteru: