Čtyři tipy, jak si užít zimu ve zdraví - Lepší péče - Nebojte se zeptat vašeho lékaře
Témata: 

Čtyři tipy, jak si užít zimu ve zdraví

Krátké mrazivé dny a jen málo slunečního svitu – vyrovnat se s chladným obdobím je pro nás každoročně výzvou. Přesto…

Tisk
E-mail
Sdílejte

Krátké mrazivé dny a jen málo slunečního svitu – vyrovnat se s chladným obdobím je pro nás každoročně výzvou. Přesto si svoji osobní pohodu můžete zlepšit vhodnými aktivitami. Nabízíme vám zde několik zajímavých tipů.

1. Mírný vytrvalostní pohyb zabrání prochladnutí

Tělesný pohyb v zimě má oproti létu nejméně jednu jednoznačnou výhodu, a to že se budete mnohem méně potit. Zahřejte tělo na komfortní „pracovní“ teplotu chůzí s norskými holemi nebo běžkováním. Pokud se vhodně oblečete a budete se dostatečně pohybovat, můžete si být jisti, že neprochladnete. Vždy se ale přesvědčte, že váš shunt je dobře chráněn.

2. Světlo zlepšuje náladu

Sluneční svit a denní světlo jsou v zimě obzvlášť ceněné. Pomáhají lidem chránit se před zimní depresí. Zkuste si domlouvat různé schůzky tak, abyste se mohli co nejvíce procházet za denního světla.

3. Extrémní chlad: raději se mu vyhněte

Velmi nízké teploty pod bodem mrazu nejsou pro pacienty podstupující dialyzační léčbu vhodné. Za skutečně mrazivých dní je dobrou volbou návštěva fitness či jógového centra nebo cvičení doma.

4. Zimní období: čas na wellness program

Využijte tuto klidnou sezonu k tomu, abyste si dopřáli zvláštní péči. Ideální jsou aktivity jako relaxační kurzy jógy, kurzy autogenního tréninku nebo jemné masáže. Možné je také mírné saunování, pokud však při něm necítíte žízeň. V opačném případě je vhodnější plavání v teplé vodě, samozřejmě pokud vám to povolí lékař.