Prostě se jen dobře vyspěte - Lepší péče - Nebojte se zeptat vašeho lékaře
Témata: 

Prostě se jen dobře vyspěte

Klidný spánek je základní premisou dobrého zdraví. V průběhu noci tělo dobíjí energii. Aby se tak mohlo stát, tělo a…

Tisk
E-mail
Sdílejte

Klidný spánek je základní premisou dobrého zdraví. V průběhu noci tělo dobíjí energii. Aby se tak mohlo stát, tělo a mysl potřebují čas na to, aby mohly vypnout. Znáte ten pocit, když jdete do postele unavení, a nemůžete usnout? Nebo se probudíte uprostřed noci, a zase nemůžete usnout? Vědci varují, že poruchy spánku jsou v moderní společnosti čím dál tím častější. Je to způsobeno stresem, časovým presem i trávením dlouhého času u digitálních monitorů a chytrých telefonů.

Pokud nemáte talent usnout přirozeně kdekoliv a kdykoliv, zkuste jednoduché metody na zajištění dobrého spánku.

  • Nastavte si vyrovnaný denní rytmus
    s pravidelnou dobou spánku, dostatkem cvičení na čerstvém vzduchu a stravou. Pokud máte problémy a starosti, pak si na ně vyčleňte během dne dostatek času, navštivte skupinovou terapii, prodiskutujte je s přáteli nebo s terapeutem. Večer bude vaše mysl klidná a nebudete muset trávit celou noc přemýšlením.
  • Nechte si dostatek času,
    abyste se mohli uvolnit, a zkuste si najít nějaké rituály, které vám pomohou s relaxačními technikami, jako jsou jóga, autogenní trénink, progresivní svalová relaxace nebo krátká procházka. Pokud se jim budete věnovat pravidelně třeba jen pár minut denně, podpoří váš klidný spánek.
  • Dávejte si pozor na požívání alkoholických nápojů
    jako „drinků před spaním“. V malém množství neškodí, jakmile si dáte ale více než malou skleničku, pak vám může alkohol spánek ztížit a může vést k mnoha dalším problémům.Pokud si chcete dát nějaký uvolňující nápoj, připravte si šálek čaje s ingrediencemi na podporu spánku, jako například chmel, meduňka lékařská nebo kozlík lékařský. Stejně jako u ostatních nápojů si hlídejte povolený denní příjem. Buďte však opatrní s přípravky na podporu spánku, které nejsou z lékárny. Mohou se vzájemně ovlivňovat s dalšími léky, takže byste vše měli nejdříve prodiskutovat se svým lékařem.
  • Posledních 90 minut před spaním byste se ideálně neměli dívat do obrazovek.
    Bylo dokázáno, že vyzařování z obrazovek a displejů má negativní dopad na vnitřní hodiny vašeho těla.
  • Zajistěte, abyste měli v ložnici čerstvý vzduch.
    Vyvětrejte si ideálně 15 minut předtím, než jdete spát.
  • Veďte si spací deník.
    Můžete tak jednoduše sledovat, jak spíte, po delší časové období. Když takto svou denní rutinu zanalyzujete, brzy zjistíte, které věci vám pomáhají k lepšímu spánku. V závažnějších případech byste neměli váhat a měli byste se obrátit na lékaře. Přejeme vám hodně úspěchů a krásnou dobrou noc.