Cvičení na cestách: Díl 2. - V letadle
Témata: 

Cvičení na cestách: Díl 2 – V letadle

Létání se stalo nedílnou součástí našich životů a většina obyvatel si dovolenou neumí skoro představit jinak než letecky. Statistiky říkají, že létání je jeden z nejbezpečnějších způsobů dopravy.

Tisk
E-mail
Sdílejte

Co na to ale říká tělo? Jak se cítí po mnoha hodinách v malém prostoru, jiném tlaku a následném výstupu často v zcela jiných klimatických podmínkách?

Pitný režim

Velmi důležitou zásadou během letu je dodržování pitného režimu – především vody. Voda tvoří 60% našeho organismu a je proto ji nutné doplňovat i během cest. Nejlepší je čistá voda bez bublinek, hodně lidí si rádo dopřeje i skleničku něčeho ostřejšího. S alkoholem je nutné zacházet výrazně opatrně a nejlépe ho zcela vyloučit. Alkohol dehydratuje tělo a proto není vhodný nápoj během letu. Během letu je vysušovaná také naše pokožka, proto je dobře si do příručního zavazadla zabalit pomádu na rty a nějaký krém nebo malou minerální vodu v rozprašovači (nutné mít nehořlavé balení jinak výrobek místo dovolené poputuje na letištní kontrole do koše).

Prevence trombozy

Na let je vhodné si obléci pohodlné oblečení, které nikde neškrtí. Především v oblasti kotníků mít ponožky bez pevně stažené gumičky. Během letu, kdy i několik hodin se sedí začínají natékat dolní končetiny a je zaděláno hned na problém. Druhým místem kde si dát pozor na oblečení je pas. Vybrat takové kalhoty nebo sukni, které neškrtí a je pohodlné při delším sezení. Na nohy jsou vhodné pohodlné boty, na kterých lze povolit tkaničky nebo pásky. Nikdo nechce přece vystoupit s oteklými nohami jako bambule…

Cvičení:

Kroužení kotníků

Opřeme patu o zem a zvedneme špičku nahoru. Provádíme pomalu kroužky na jednu a poté na druhou stranu. Provádíme zároveň na obou končetinách. Cvičíme 5 kroužků na každou stranu za každou hodinu letu.

Pata Špička

Zvedneme patu mírně nad podložku a propínáme maximálně špičku. Pak ji přitáhneme maximálně zpět.

Protažení na sedadle s posílením trupu

Opřeme o celé plosky nohou a dáme ruce za sebe na sedadlo, aby se o ně dalo opřít. Poté zapřeme paty do podložky, zvedneme špičku nahoru, narovnáme záda a zatlačíme ruce do sedadla. Hlava se vytahuje vzhůru.