Dobrý den, po půl roce od ozáření p - Lepší péče - Nebojte se zeptat vašeho lékaře
Témata: 

Poradna - otázka a odpověď

Otázka:

24. 3. 2018, 13:36
Dobrý den, po půl roce od ozáření prostaty v protonovém centru v Praze mně začaly téměř nesnesitelné bolesti při čůrání. Urolog mně řekl, že to může být postradiační cystitida. Předepsal mně čípky indometacin 100 Berlin -Chemie. Dokáží tyto čípky bolest jenom utlumit, nebo trvale snížit či odstranit? Překvapila mě řada možných vážných vedlejších účinků po těchto čípcích, jako např. proděravění střeva, krvácení do břišní dutiny atd. Zatím jsem je proto nevzal, ale ty bolesti jsou i v noci, jdou i do močové trubice a jsou téměř nesnesitelné.

Odpověď:

9. 11. 2018, 11:43
Dobrý den. Čípky Indometacin jsou velmi účinné v tlumení bolesti, možné nežádoucí účinky mohou být závažné, avšak vzácné a velmi pravděpodobně nevzniknou po užití několika málo čípků. Zda se u Vás jedná opravdu o postiradiační cystitidu budete muset došetřit s Vaším urologem a tomu poté přizpůsobit další léčbu. Tato cystitida může být jen přechodná, ale diagnózu musí stanovit Váš lékař.
Is this Dotaz useful? Useful Useless 0 of 0 people say this Dotaz is useful.