Dobrý den,mám v posledních měsících silné otékání dolníchkončetin už... - Lepší péče - Nebojte se zeptat vašeho lékaře
Témata: 

Poradna - otázka a odpověď

Otázka:

Dobrý den,mám v posledních měsících silné otékání dolníchkončetin už se nevejdu ani do bot.Byla mi odebrána zdravá ledvina a levá 110 kreatininu.Potíže s vys.tlakem-orcal,kys.moč-milurit, arytmie-Rivodaron,užívám godasal,cholesterol-tulip. Může tento problém být v ledvině?Mamince lékaři říkali,že má selhávání ledvin, měla zrovna tak oteklé nohy. Mě se lékaři podívají na nohy a řeknou nojo to máte žíly.Máme rodové potíže se žílami.Jenže nohy nesplasknou ani po noci,jsou již nateklé stále.To není normální. Děkuji za radu a pomoc. Dagmar

Odpověď:

5. 7. 2011, 00:00
Dobrý den. Otoky mají samozřejmě celou řadu příčin. Ale je-li přítomna jen jedna ledvina s lehce zvýšenou hladinou kreatininu a současně vysoký krevní tlak, lze předpokládat, že pomoc diuretiky, tedy léky na podporu vylučování přebytečné soli a vody, bude nezbytná. Navíc účinná látka Orcalu - amlodipin, může sama o sobě vést u některých pacientů k otokům dolních končetin. Doporučuji svou léčbu konzultovat s lékařem, amlodipin vysadit a nahradit jinou skupinou léků, přidat diuretika. S otoky bych se lehce nesmiřoval. V praxi jsem potkal řadu pacientů a pacientek, kteří trpěli léta s "rodovými otoky", u nichž změna léčba vedla k vymizení nebo alespoň k výrazné redukci otoků. Držím palce.
Is this Dotaz useful? Useful Useless 0 of 0 people say this Dotaz is useful.